I år firar vi Tillsammans på Skeppsgården 50 gånger

Det var 1975 som Metodistförsamlingen i Norrköping anordnade det första Tillsammanslägret och sedan 2011 är det Centrumkyrkan som anordnar lägret.

I år börjar lägret den lördagen den 6 juli med incheckning från klockan 14 och avslutas fredagen den 12 efter lunch.

Det går bra att anmäla sig del av veckan om du inte har möjlighet att vara med hela vecka.

Det finns inga måsten på Skeppsgården. Här kan du bara vara. Skeppsgården ligger vackert beläget i Misterhults skärgård ca 16 mil söder om Norrköping.

Gemenskap

Tillsammans på Skeppsgården är gemenskap på riktigt och det är tillgängligt för alla oavsett ålder.
Kom och upplev naturen, gemenskapen och kulturarvet.
Varje morgon har du möjlighet att delta på det vi kallar för Rastplats.
Det är en lugn stund i gemenskap där vi ger möjlighet till kontemplation och andlig näring.

Vi har flera gemensamma aktiviteter som du kan välja att vara med på.
Tipspromenad och kubbturnering kan vi utlova och det finns tillgång till badplats med brygga och badflotte,
roddbåtar, kanoter, fotbollsplan, boulebana m.m.

Lägerbål

Varje kväll möts alla nyfikna nere vid eldstaden, vackert belägen vid vattnet.
Där sjunger vi tillsammans, redovisar rätt svar på tipspromenaden och ibland förekommer lekar
för alla glada och uppträdanden för de som helst vill titta på. Ibland grillar vi korv i samband med lägerbålet.

Mat
Under en vecka hjälps vi åt att laga mat och ha trevligt tillsammans.
Det innebär att om du är med hela veckan så får du hjälpa till att förbereda och laga tre-fyra måltider samt att ta hand om disken.
Men så får du också 15 måltider serverade och klara. Är du ingen höjdare i köket?
Det är lugnt. Vi hjälps åt efter förmåga. För diskningen finns diskmaskin.

Matpris per person. I priset ingår frukost, lunch fika och kvällsmat
För hel vecka:
0–5 år gratis, 6–12 år 350 kr, 13–18 år 650 kr, 18+ år 750 kr
För del av vecka per dag:
0–5 år gratis, 6–12 år 80 kr, 13–18 år 130 kr, 18+ år 165 kr

Boende

Du väljer själv hur du vill bo på Skeppsgården, rum i huvudbyggnaden, tält, stuga eller husvagn/husbil.

Rummen har två eller flera bäddar, stugorna fyra-fem bäddar med plats för barnsäng.
Tält, husvagn eller husbil tar du med dig själv, det finns el-stolpar till husvagnarna och husbilarna.
Rummen och stugorna fördelas efter önskemål och tillgång. Toaletter och duschar med varmvatten finns i separat byggnad.

Priser för boende:
Stuga 3 600 kr endast hel vecka

- Rum hel vecka 900 kr per person och natt,
del av veckan 200 kr per person och natt

- Husvagn/husbil inkl el hela veckan 1 300 kr,
del av veckan 300 kr per natt

- Tält hela veckan 900 kr per tält,
del av veckan 150 kr per tält och natt

Lägeravgiften är kostnaden för mat plus kostnaden för boendet.
Lägeravgiften betalas senast den 26 juni enligt anvisningen i bekräftelsen på anmälan.

Bokning
Boka din plats på Tillsammans på Skeppsgården senast fredagen den 7 juni

Genom att fylla i blanketten och skicka den till: Centrumkyrkan expeditionen, S:t Persgatan 113, 602 32 Norrköping
eller via följande webbsida: skepp.7iny.se

Ladda ner foldern Tillsammans på Skeppsgården

Vi möts på Skeppsgården

Familjerummen i huvudbyggnaden har två, tre eller flera sängar.

Lägerköket och matsalen

Så här hittar du till Skeppsgården

Klicka på Fler alternativ för detaljerad beskrivning och för att skicka vägbeskrivningen till telefonen.

Det är ca 160 km till Skeppsgården från Centrumkyrkan
Kör E22 söderut 143 km

Sväng vänster mot Klintemåla, Flivik, Misterhult kör 2,6 km

Sväng vänster mot Klintemåla, Frediksborg, kör 6,7 km

Sväng sedan vänster mot Skeppsgården 7, Fredriksborg, Lindnäs, Adriansnäs.

Efter 2 km tar asfalten slut. Fortsätt rakt fram på grusvägen 2,2 km och sväng sedan till höger mot Skeppsgården

Efter 2,3 km på krokig grusväg är du framme!

Koordinaterna för Skeppsgården är 57,538383 N 16,650219 E eller 57 32 18 N  16 39 05 E